Lag NM 1.div junior 2025

Praktisk informasjon

Praktisk informasjon

Lag-NM junior 2025

31.juli - 1.august

Mørk Golfklubb

Avmelding
Før og etter påmeldingsfristens utløp skal avmelding/strykning rettes til NGF, turnering@golfforbundet.no.
Golfklubb som trekker sitt lag etter påmeldingsfristen vil bli fakturert full startkontingent.
    
Beskjeder/Informasjon

Alle beskjeder vil bli slått opp på oppslagstavlen utenfor klubbhuset.

Dommere

I denne turneringen er det utnevnt dommere fra NGF. Disse er der for å assistere i regelsituasjoner, sikre at spilleregler følges og se til at spillerne holder akseptabel spillehastighet. Kontaktinfo til TD og Hoveddommer vil publiseres av starter.


Endringer i 2025
• I alle runder (i alle divisjoner/klasser) spilles Maksimum Score.
• Lag-NM junior jenter 1. divisjon spiller Four-Ball i både runde 1 og 2 (og individuelt i runde 3 som før).



Drivingrange

Driving rangen er alltid åpen. Betaling kan gjøre med vipps, bankkort eller golfmore-appen, kr 35 for 30 baller.


Evakueringsplan
Evakueringsplan vil henge oppe på infotavle. Er det stor fare for torden eller andre grunner til evakuering vil den i tillegg bli gjort kjent på start.


Forecaddies

Forecaddies utplasseres ved behov. Starter informerer om eventuelle forecaddies og på hvilke hull.

Forecaddies er utplassert for sikkerhet, men kan også assistere med å anvise/finne baller.
Spilleren bør anvise ballens retning ved å strekke ut høyre eller venstre arm i skulderhøyde.



Føring av handicap

Handicaptellende runde (single) føres i ht. EGA Handicap System punkt 3.12.
Four-ball og Foursome er ikke handicaptellende spilleformer.


Førstehjelp

Hjertestarter henger i kafe som er nære hull 1 og da samtidig på vei til hull 10 Annet førstehjelpsutstyr finnes i klubbhuset. Kontakt turneringsleder ved behov.

    

Garderobe/dusj/toalett
Det er toalett i klubbhuset og toalett ved hull 5 og 14.

    

Hullplassering
Tabell som viser dagens hullplasseringer, vil være oppslått på oppslagstavlen og være tilgjengelig hos starter. Den enkelt spiller må selv ta bilde av hullplasseringene
 

Innspill
Det er fritt innspill for spillere som står på deltagerlisten, dagen før første runde. Lag må selv ta kontakt med klubb på e-post. Innspill må bestilles minst 1 uke på forhånd, senest tirsdag 23.juli kl 10.00.



Minner om bestemmelse om innspill som du finner på NGFs regelkort. I tillegg vil regler for innspill slås opp på infotavle, og på første tee.



NB! Nedslagsmerker skal repareres og oppslått torv skal legges tilbake.
Brudd på denne bestemmelsen medfører at spilleren kan bli nektet start i turneringen. Dette avgjøres av Komiteen.



Kapteinsmøte

Kapteinsmøte avholdes i klubbhuset kl. 19.00 dagen før turneringsstart. Alle kapteiner (eller annen utpekt representant for laget) skal møte på kapteinsmøte. Der vil turneringsledelsen gå gjennom konkurransebestemmelsen, lokale regler og annen praktisk informasjon. I tillegg deles ut kapteinskilt og spiller-ID, samt andre skjemaer som kapteinene skal fylle ut gjennom turneringen.


Lagring av utstyr

Klubben har ikke anledning til å oppbevare spillernes utstyr.

Lokale regler
Alle spillere må ha nyeste versjon av Golfreglene (last ned app) og utskrift av NGFs regelkort. NGFs regelkort kan lastes ned fra NGFs hjemmesider.

Eventuelle tillegg (for denne turneringen) til lokale regler utover NGFs regelkort informeres om på start. Spillerne må da ta bilde av disse.
De lokale reglene på Mørk Golfklubb sin hjemmeside gjelder ikke.



Mat og drikke

Det er mulig å kjøpe mat og drikke i kafe. De har diverse utvalg av baguetter og annet. De vil servere dagens torsdag og fredag. Detaljer kommer nærmere turneringen utsendt til kontaktpersonen. Kafe vil åpne 1 time før første utslag.

Det er drikkevann ved klubbhuset og når en går forbi klubbhuset på veg til hull 10.
    

Offisiell tid
Offisiell tid vises på klokke på hull 1.

    

Overnattingsmuligheter

Ved bestilling hos Strawberry, NGF-avtalen (opptil 20 % rabatt på nettpris) brukes denne linken: https://www.choice.no/norgesgolfforbund for å komme til en egen bookingside med oversikt over de 172 hotellene som er med i samarbeidet.
Se også informasjon for den enkelte turnering på www.golfforbundet.no med opplysninger om eventuelt spillerhotell, bestilling av rom på spillerhotellet og priser.
Spillerhotell: Quality Hotel Sarpsborg, booking av spillerhotell gjøres i her.
    

Premieutdeling
Finner sted utenfor klubbhuset så snart resultatlisten er klar etter siste runde.

    

Proshop
Åpen fra kl. 07.00 begge turneringsdagene.

Påmelding
Skjema for spillerpåmelding (vedlegg til konkurransebestemmelsene) sendes arrangørklubben, e-post ( post@morkgolf.no ) innen denne fristen for å bekrefte at laget deltar og har spillere som kan delta. Dette er til hjelp for arrangørklubben i forberedelse og planlegging.

Har ikke laget tatt alle sine spillere innen 18. juli skal laget allikevel melde på de spillerne som er tatt ut samt spillere som kan være aktuelle for laget. Påmeldte spillere kan byttes helt frem til utgangen av kapteinsmøtet.
Merk bestemmelser gjeldende krav til dokumentasjon av bopel for utenlandske statsborgere.
    

Registrering
Registering av lagets tilstedeværelse gjøres under kapteinsmøtet.

Resultatservice
Uoffisielle resultater

    • GolfBox livescoring oppdateres etter 9. hull (singlerunden).
      Det er ikke livescoring under Four-ball og Foursome.
  •  
  • Offisielle resultater
    • GolfBox
    • Resultattavle ved klubbhuset etter endt runde.
    • Oppslagstavlen ved turneringssekretariatet.
    

Scorekort og scorekortmottak
Scorekort utdeles av starter.

Scorekortmottaket er merket «Scorekortmottak» og har inngang i klubbhuset underetasje.

Spilleavbrudd
Se NGFs Regelkort – Spilleavbrudd.

(Spillerne skal ved spilleavbrudd begi seg mot klubbhuset for å motta videre informasjon.)
 

Spillehastighet og regler for tidtaking

I henhold til NGFs regelkort.

Spillernummer og kapteinsskilt
Deles ut på kapteinsmøtet.
Spillernummer skal være synlig festet til golfbagen under hele turneringen.
Kapteinen skal bære synlig kapteinsskilt.

Spilleoppsett
Gutter
Runde 1          Runde 2          Runde 3                                 
Foursome       Four-ball         Singel

Jenter
Runde 1          Runde 2          Runde 3                                 
Four-ball         Four-ball         Singel

Startkontingent
I løpet av august mottar de påmeldte klubbene en faktura fra NGF på startkontingenten for klubbens påmeldte lag. Husk å betale denne innen forfall.
 
Startkontingent gutter kr. 4 320,-
Startkontingent jenter kr. 2 160,-

Startlister
Startlister distribueres i golfbox innen kl. 12.00 dagen før turneringsstart for første og andre runde og raskt etter siste gruppen har fullført andre runden for runde 3. Startlister henges også opp på oppslagstavle.

    

Starttider

Torsdag 31. juli Start runde 1 fra kl. 08.00 fra hull 1 og 10
     Start runde 2 fra kl. 13.00 fra hull 1 og 10
Fredag 1.august

Start runde 3 fra kl. 08.00 fra hull 1 og 10
    

Traller
Spillerne oppfordres til å bruke egne traller. Det kan ikke påregnes at nødvendig antall traller er tilgjengelig for utleie.

Utleie av tralle kr 50 per dag. Tralle kan leies i proshop.
Klubben har dessverre ikke mulighet til å oppbevare spilleres traller.

 
 

Turneringskomité

Mobil e-post
Turneringsleder Jørn-André Hammer 47620080 Jorn.andre.hammer@outlook.com
TD Eleonore Rønneberg 90980657 eleonore.ronneberg@moelven.com
Hoveddommer Gaute Kalstad 90724977 gaute.kalstad@gmail.com
    

Turneringssekretariat
I klubbhuset inngang underetasjen, merket med ”Turneringskontor”. Åpent fra kl. 07.00 
spilledagene. Samlokalisert med scorekortmottaket.

    

Utfyllende informasjon om turneringen

Se mer på LagNM jr (Spillere/Turneringer/Norgesmesterskapene/Lag NM jr).



 
  
Dette nettstedet bruker cookies (informasjonskapsler) for å tilpasse nettsidene bedre til deg som bruker. Klikk OK for å godta dette Les mer om cookies og personvern her